群衆調達が製品開発に与える影響:出版産業の事例

要約

本稿の目的は群衆調達の導入が製品開発に与える影響について考察することである。これまで、製品開発論では、製品開発は特定可能な数とメンバーによって行われることを暗黙の前提としてきた。本研究では、そうした前提に対して、出版産業でネットを通じて、社外の不特定多数の人々が創出した知識を利用する群衆調達を製品開発に活かす新しい様式が有効に機能している可能性を明らかにした。

  This paper investigates the influence of “Crowdsourcing” on product development. A traditional implicit premise of product development is that: the task should be performed by the specified number of employees or contractors. In our research, the new style of product development in the publishing industry is using the knowledge generated at the site of a large group of undefined people, in the form of an open call. Based on the results of our investigation, we found that the new crowdsourcing style can function effectively in the Japanese Publishing industry by using the Internet.

キーワード
1) 製品開発、群衆調達、群衆の知恵、インターネット、出版産業
2) Product Development, Crowdsourcing, Wisdom of Crowds, Internet, Publishing Industry

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小川進

高郁慧

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