2023年3月28日 / 最終更新日 : 2023年3月28日 onoe イノベーションを促進する組織間関係マネジメントの予備的考察 2023・05 要約 本稿では、組織間関係のマネジメントとイノベーションの関係を分析するための予備的考察として、「モジュラリティ」「SCM実践」、「整合的なMCS」、「組織慣性」という4つの次元を取り上げ、各次元における […]
2023年3月13日 / 最終更新日 : 2023年3月13日 onoe キャッシュレス決済等に関する消費者余剰の計測と社会コストに関する研究 2023・04 要約 政府の「キャッシュレスポイント還元事業(2019年10月~2020年6月)」や新型コロナウィルスの感染流行を経て、わが国でも、キャッシュレス決済が普及しつつある。しかしながら、キャッシュレス決済が、 […]
2023年2月22日 / 最終更新日 : 2023年2月22日 onoe Do airport environmental regulations distort aircraft allocation?: An approach based on environmental efficiency 2023・03 要約 Airports and governments pursue control of the negative externalities from aircraft opera-tions, su […]
2023年2月22日 / 最終更新日 : 2023年2月22日 onoe Inference on Noncooperative Entry Deterrence 2023・02 要約 This study empirically investigates strategic entry-deterrence behavior under oligopolistic com-pet […]
2023年2月3日 / 最終更新日 : 2023年2月22日 AdachiYuki 事業部等における経営管理とイノベーション創出に関する調査報告書 2023・01 要約 本報告書では,2022年9月に日本の上場製造企業の事業部等(事業部,事業本部,カンパニー,子会社を含む)を対象として実施した「事業部等における経営管理とイノベーション創出に関するアンケート調査」の集 […]
2022年11月30日 / 最終更新日 : 2023年2月7日 onoe A Study of the Effect of COVID-19 Vaccination on Consumer Sentiment and Expenditure in Japan 2022・16 要約 著者 PDFへのリンク 藤原 賢哉 閲覧不可
2022年11月18日 / 最終更新日 : 2022年11月18日 onoe Do Consumers Really Pay for SDGs? Re-evaluating Consumer Behaviour Using Surveys in the United States, Germany, and Japan 2022・15 要約 著者 PDFへのリンク 中村 絵理 西谷 公孝 水谷 文俊 閲覧不可
2022年8月23日 / 最終更新日 : 2022年8月23日 koike The Impact of Human Resource Management Practices on Employees’ Breakthrough Innovation Behavior 2022・14 要約 Creating breakthrough innovation (BI) is a crucial endeavor for contemporary companies to survive g […]
2022年6月21日 / 最終更新日 : 2022年6月21日 koike Offshoring and the Distribution of Skills 2022・13 要約 How does the distribution of human capital affect offshoring? To study this question, we extend Gro […]
2022年5月30日 / 最終更新日 : 2022年6月22日 onoe The “Invisible Hand” in the Brain 2022・12 要約 In this paper, we attempted to find in the brain the factors of the human side, which is responsibl […]