2010年4月1日 / 最終更新日 : 2018年10月26日 miyahara Post-stock Performance of Bailout Acquisitions in Japan: A One Decade Experience 要約 In this paper, we found a strong positive post-rescue performance for acquiring firms. Furthermore, we obse […]
2010年4月1日 / 最終更新日 : 2018年10月26日 miyahara Building Postponement Capability 要約 The basic concept of postponement is to delay activities until the latest possible point in time when more […]
2010年4月1日 / 最終更新日 : 2018年10月26日 miyahara Effects of Regulatory and Competition Policy on Performance: An Empirical Analysis of OECD Members’ Rail Industries 要約 著者 PDFへのリンク 水谷文俊 浦西秀司 (257.1KB)
2010年3月1日 / 最終更新日 : 2018年10月26日 miyahara 相対主義的会計研究の現代的地平を求めて―会計研究における科学哲学の意味を理解するために― 要約 著者 PDFへのリンク 堀口真司 閲覧不可
2010年3月1日 / 最終更新日 : 2023年3月2日 miyahara SBI証券とグループ戦略:企業生態系の形成による収益戦略の変遷 要約 著者 PDFへのリンク 上西聡子 松嶋登 (1.3MB)
2010年3月1日 / 最終更新日 : 2018年10月26日 miyahara Product Attributes, Product Differentiation, and Market Segmentation 要約 本論文では,垂直的属性空間と水平的属性空間における製品差別化および市場細分化の定義と特徴について説明する。大学院における補助教材として用意された資料ではあるが,専門的な学習として広く利用してもらうために,ディスカッ […]
2010年3月1日 / 最終更新日 : 2018年10月26日 miyahara Defining Product Customization as Form Postponement 要約 Form postponement is one of the theoretical frameworks used in recent years to explain the development of s […]
2010年3月1日 / 最終更新日 : 2018年10月26日 miyahara How Does the Company Manage It? Analyzing the typology of the Company-Websites for Marketing in Japan 要約 The purpose of this study is to explore the structure of web use by Japanese incumbent companies in order t […]
2010年3月1日 / 最終更新日 : 2018年10月26日 miyahara 戦略的パートナーとしての日本の人事部―その役割の本質と課題― 要約 本論文の目的は,日本企業の人事部がいかなる意味で経営の戦略的パートナーとなりうるのかを,日本型人事管理の進化型の予測のもとに,アメリカにおける人事部の役割改革の議論と対比させながら,神戸大学と日本能率協会が2009 […]
2010年3月1日 / 最終更新日 : 2018年10月26日 miyahara Habilidad Organizativa de los Inmigrantes Japoneses: Un Análisis Comparativo de Emprendimientos Colectivos en Bolivia 要約 En este artículo se realizará bajo la metodología de estudio de caso, un anális […]