2020年3月30日 / 最終更新日 : 2020年3月30日 matsuba Power structure and profitability in a three-echelon supply chain facing stochastic demand 2020・10 要約 著者 PDFへのリンク 松井 建二 閲覧不可
2020年3月30日 / 最終更新日 : 2020年3月30日 matsuba A Bayesian analysis of extended Poisson distribution 2020・09 要約 著者 PDFへのリンク 清水 玄彦 閲覧不可
2020年3月30日 / 最終更新日 : 2020年3月30日 matsuba Examining multi-factorial drivers of nonfinancial information disclosure using an ordered logit model: evidence from integrated reports in Japan 2020・08 要約 This study investigated the firms’ practices of disclosing nonfinancial information based on the qu […]
2020年3月26日 / 最終更新日 : 2020年3月26日 matsuba Beyond Target Costing: A Field Study at Mazda on Strategic Cost Management for Mass Customization 2020・07 要約 This study explores how a firm engages in strategic cost management practices during product develo […]
2020年3月26日 / 最終更新日 : 2020年3月26日 matsuba Does the Norm of Reciprocity Apply to Instagram? A Case Study of SNS Marketing 2020・06 要約 This study examines whether sending likes (to followers) increases the likes received (from those f […]
2020年3月25日 / 最終更新日 : 2020年3月30日 matsuba An Empirical Analysis of Investor Sentiment on the Hong Kong Stock Market: The Impact of the Financial Crisis and the Difference between Institutional and Individual Investors 2020・05 要約 著者 PDFへのリンク 劉 亜林 藤原 賢哉 山﨑 尚志 閲覧不可
2020年3月25日 / 最終更新日 : 2020年3月25日 matsuba Market sentiment effect on IPO Initial Returns: Evidence from the stock markets of Hong Kong and Japan 2020・04 要約 著者 PDFへのリンク 何 相滨 山﨑 尚志 藤原 賢哉 閲覧不可
2020年1月23日 / 最終更新日 : 2020年1月23日 matsuba ビッグ・サイエンスから顧客価値へ:ミルボンによる『イミュライズ』の開発 2020・01 要約 ミルボンは,東京に本社を置く,美容室向けのヘアケア用品のメーカーである。同社は、2014年に髪のエイジングをケアするヘアケア商品ライン「イミュライズ」を発売した。イミュライズはミルボンの予測の2倍以 […]
2020年1月23日 / 最終更新日 : 2020年1月23日 matsuba Coevolution of a premium segment and product innovation: A case study of the Japanese rice cooker market 2020・02 要約 Market actors often consider higher-priced products as premium segments. Although previous literatu […]