2022年11月30日 / 最終更新日 : 2023年2月7日 onoe A Study of the Effect of COVID-19 Vaccination on Consumer Sentiment and Expenditure in Japan 2022・16 要約 著者 PDFへのリンク 藤原 賢哉 閲覧不可
2022年11月18日 / 最終更新日 : 2022年11月18日 onoe Do Consumers Really Pay for SDGs? Re-evaluating Consumer Behaviour Using Surveys in the United States, Germany, and Japan 2022・15 要約 著者 PDFへのリンク 中村 絵理 西谷 公孝 水谷 文俊 閲覧不可
2022年8月23日 / 最終更新日 : 2022年8月23日 koike The Impact of Human Resource Management Practices on Employees’ Breakthrough Innovation Behavior 2022・14 要約 Creating breakthrough innovation (BI) is a crucial endeavor for contemporary companies to survive g […]
2022年6月21日 / 最終更新日 : 2022年6月21日 koike Offshoring and the Distribution of Skills 2022・13 要約 How does the distribution of human capital affect offshoring? To study this question, we extend Gro […]
2022年5月30日 / 最終更新日 : 2022年6月22日 onoe The “Invisible Hand” in the Brain 2022・12 要約 In this paper, we attempted to find in the brain the factors of the human side, which is responsibl […]
2022年5月6日 / 最終更新日 : 2022年5月6日 onoe 多国籍企業に対抗する地元企業の先行者優位性:自国市場を巡るP&Gと花王の攻防 2022・11 要約 近年、多国籍企業を含む多くの企業が海外市場への参入に苦戦している。しかしながら、多国籍企業に関する過去の研究は、海外市場へ参入する側にばかり注目しており、参入される側にはあまり注目していない。そこで […]
2022年5月2日 / 最終更新日 : 2022年5月2日 koike Control and Coordination in Railway Business: Implications for Intermediate Organisational Forms between Vertical Separation and Integration 2022・10 要約 著者 PDFへのリンク 中村 絵理 酒井 裕規 閲覧不可
2022年3月31日 / 最終更新日 : 2022年4月1日 koike The Impact of Fintech Development on Commercial Banks’ Profitability and Risk-Taking in China 2022・09 要約 著者 PDFへのリンク 朱 文慧 藤原 賢哉 閲覧不可
2022年3月29日 / 最終更新日 : 2022年3月29日 koike The role of disclosure in the business of authenticity 2022・08 要約 著者 PDFへのリンク 與三野 禎倫 閲覧不可
2022年3月28日 / 最終更新日 : 2022年3月28日 koike 中国におけるMFCAの研究動向と導入事例 ―普及のための課題を探る― 2022・07 要約 本稿は中国でのMFCAの普及状況と課題について考察する。文献調査から、中国ではMFCAの展開は理論研究と実務への適用可能性の分析にとどまり、実務への応用段階に進展していないことが明らかにされた。中国 […]